29 November 2010

...Bahaya bila putus tunang...

Selama ni, aku bukan kenal pun si Cikgu Shida ni. Bila orang sibuk post di FB pasal video miming dia ni, aku buat dunno jak. Sebabnya, bagi aku dia ni salah satu orang-orang yang "tiada kerja cari kerja buat". Bukan dia sendiri yang buat video miming tu. Ramai gilak. So. aku buat dunno la. Sampailah last week kalau aku nda silap, aku terlihat satu video dia. Orang cakap paling latest.Dia miming lagu "Kalau Berpacaran". Kebetulan time tu aku memang asyik dengar lagu Ana Rafali di winamp aku. So, aku pun dengan tanpa rasa segan silu klik la "PLAY". Bila tengok aksi cikgu satu orang ni, terfikir jugak dalam kepala hotak aku ni, Cikgu ni memang mereng ni. Nda ada kerja la ni. Kan sekarang cuti sekolah. Ni la orang tiada kerja cari kerja buat.Tapi serius aku cakap, video dia tu macam berhantu tau. Bila tiap kali aku dengar lagu Kalau Berpacaran ni,nda kira la di mana jua, di opis, di rumah malahan dalam kereta, aku siap boleh terbayang-bayang reaksi dia dalam video tu. Serius Berhantu wei. Entahlah, cikgu ni ada bagi aku minyak senyonyong kali kan. ISH!

Pagi tadi, time blogwalking, aku jumpa dalam blog Cikgu Dahlia" Kenapa Cikgu Shida ni jadi macam tu". Aku malas mau ulas panjang lebar, just klik blog Cikgu Dahlia, dalam tu kamu akan jumpa jawapannya.
Blog Cikgu Dahlia.Sambil-sambil tu enjoykan diri anda dengan video cikgu satu orang ni.



Hah! Amacam. Sudah dapat info. Bahaya jugak kan panahan putus tunang ni. Aku rasa dia tu memang sayang gilak dengan ex-tunang dia tu. Itu yang jadi macam tu tu. Dia ni pun satu la, muka bukan nda lawa pun. Lawa la jugak. Kalau tunang ko tu sudah nda mau, ko cari lain la. Sure ramai orang mau. Lagi-lagi zaman sekarang ni, mak bapak cari menantu yang kerja gomen macam ko tu. Yang ko pegi merosakkan nama ko, merengkan kepala ko macam orang nda betul tu kenapa. Adui.Aku cuma mampu doakan kau kembali pulih. Tapi best jugak video-video yang kau buat tu. Aku siap boleh terbayang-bayang lagi wooo...Next time kalau kau mau buat video lawak tu boleh, tapi janganlah yang terlalu mereng. Kasihan aku tengok Ok. Apapun, selamat bercuti .




nota kaki tangan dan mulut: kalau sudah kahwin pastu cerai, apa lah agaknya jadi dengan cikgu ni?? simpang Malaikat 44...


8 comments:

  1. rinaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~ aku pun mengalami benda yang sama! pas jak tgk vc cikgu shida Kalau berpacaran nih, terus tbayang2 aku. waaa~~ aku xdgr sd lagu tu! takut~

    ReplyDelete
  2. rita: hahaha...behantu kan...

    daniela : kesian kan...tu la pasal...

    ReplyDelete
  3. huhu hany tak tgk habis dia miming tuh, sbb geram, dr 1st video lagik gerammmm tgk gaya dia....tp betol ke dia jd cmni sbb putus tunang...umm kesian jugaklaaa....

    ReplyDelete
  4. astagaaaa...!!!!!!!!

    rupanya ada cerita di sebalik kegilaannya. baru ku tau yah..kasihan ehh

    ReplyDelete
  5. mzhany: hahaha...tgk yg satu pun boleh buat termimpi2...xmau tgk yg lain sudah...

    BaDd: kesian kan...

    ReplyDelete
  6. alaa,x sempat nk tgk la Rina, cikgu shida dh removedkn vid dia...hah?Cikgu shida ni dari parit?ayayai kampungku..aduh seyes maluuu..:D

    ReplyDelete
  7. dah tgk vids yg sebelum2 ni,
    ayay yay~annoying pon ada~
    hehe~
    ;D

    ReplyDelete