08 November 2010

...betapa indahnya dunia blogging...

Tajuk nda tahan kan. Macam aku dapat cek ribu² dari Nuffnang.Padahal sekali pun belum pernah cashoout cek Nuffnang. Bukannya nda mau.Masalahnya belum sampai seru.Cuma aku mau ceritakan ialah betapa indahnya dunia blogging berbanding bermain game di FB.Sebelum ni aku memang gila main game di FB tu. Walaupun pada hakikatnya aku kenal dunia blogging jauh lebih awal dari game²
di FB tu. Tapi lama kelamaan aku rasakan main game tu tiada faedah. Aku pernah tidak makan 3 hari 3 malam semata-mata leka bermain game di FB atau dengan lebih terperincinya Zynga Poker. Sanggup nda tidur,sanggup nda makan.24 jam menghadap laptop. Siap gaduh dengan En. BF gara-gara chip poker. Kalau kalah plak emo semacam. Apa yang aku perolehi??? Kepuasan. Memang menang main poker tu mendapat kepuasan. Malahan kepuasannya lebih indah daripada mendapat hadiah dari En.BF(gluppp). Tapi apa yang diperoleh dari kepuasan itu?? Kosong. Otak rasa kosong. Jiwa kadang² terganggu.Emosi jangan cerita.100% terganggu. Satu hari aku main poker dengan gila-gila babi punya main.Masa tu dalam masa sehari aku dapat kumpul sampai 30M(wah..alangkah indahnya kalau itu adalah RINGGIT MALAYSIA) dan lepastu nda sampai sehari zaman kejatuhan aku bermula. Bermula dari detik itulah keinginan aku untuk bermain poker merundum.Bila tiada chip poker mood untuk main poker pun hilang. So, bagi mengisi masa lapang aku berjinak-jinak kembali dengan dunia blogging. Makin hari aku makin rasa otak aku terisi berbanding bermain poker semata (itu sudah semestinya,RINA).Bermula dari 3 November lepas aku beli domain sendiri. Tujuan??? entah...untuk kepuasan diri sendiri. NUFFNANG??? Kalau ada rezeki, siapa yang berani menolak kan? Apa salahnya kita berblogging sambil cari rezeki. Sambil mengutip ilmu, kita dapat duit. Wahhhh!! betapa indahnya dunia blogging.Kesimpulannya, kepada kawan² aku yang baru mau berkecimpung dengan dunia blogging ini, sila..sila..aku mengalu-alukan.Anda akan mendapat habuannya satu masa kelak. Insyallah.

Hiasan semata-mata 



nota kaki tangan dan mulut: Bosan dengan FB.



6 comments:

  1. hebat jawapan anaknya tuh... huhuhu

    ReplyDelete
  2. lucu giler kartun tue.hahaha.
    kalau kecik2 kite dulu gitue kan cammaner tah rupenyer.hihi

    ReplyDelete
  3. haha... good job... teruskan berblogging... ada banyak cara lagi mo buat income melalui blog selain nuffnang...
    pernah buat duit melalui twitter...???

    ReplyDelete
  4. ayano: tu la pasal..

    dye:kalau kita dr kecik mcm tu..skrg ni account Nuff smpi 10k..

    budiani: blm...

    ReplyDelete
  5. em, btl tu...dulu gila main farmville...skrg br tau blogging lg best...

    ReplyDelete