27 November 2010

...sekali-sekala menjadi kanak-kanak...

Salam all. Di hari sabtu yang indah dan permai ini, ketika orang masih lagi bersenang-senang diatas katil, aku pulak pergi kerja. Beginilah nasib orang yang kerja ngan company swasta. Bukan macam orang gomen, sabtu boleh bersenang-lenang bersama keluarga. Enjoy sana-sini. Hah minggu ni lagi la meriah shopping-shopping complex tu. Baru gaji kan. Habis lah.. Jangan sampai runtuh shopping complex tu ya. Aku ingat lagi time kerja di WCT dua tahun lalu. Kalau dalam sebulan ada 50 hari, tanggal 50 la jugak kami gaji. Nasib baik sebulan average ada 30 hari jak, so memang gaji the last day every month. Sabar jak la ya. Time orang gomen sibuk shopping-shopping kami hanya mampu melihat.Tapi awas, lepas orang gomen sudah kehabisan malahan ada yang sudah duduk dirumah kerana sudah habis berbelanja kami pulak sibuk memenuhkan shopping complex(entah lah..penuh ka nda.bukan ramai pun staff WCT KKIA. kuikuikui). Dan paling best bila tengah bulan, orang lain sibuk ikat perut, kami happy sebab time ni la dapa OT, dapat meal allowance.Pergh...paling gembira kerani-kerani yang OT habis-habisan. Masyuuukkkkkkkkkkkkkkkk betul dorang. Aku? harap meal allowance jak la. Manada OT. Kalau ada OT, lama sudah aku kaya..kuikuikui. Tapi company sekarang best jugak, gaji ikut gomen you..yeahhhhhhhhhh!

Ok. Berbalik pada tajuk. Sila jangan meluat atau pun muntah tengok gambar dibawah ini. Sila abaikan wajah orang perasan muda dan trep a.k.a bajet budak-budak itu. Nda sedar diri tahun depan sudah masuk 27 tahun...opssssss...terbocor pulak rahsia...ngeh... Sila lihat brooch comel dan cute itu. Lawakan. Brooch comel yang boleh dijadikan accessories untuk shawl.Lagi-lagi digayakan bersama shawls smarties tu.Sekali sekala menjadi kanak-kanak rasanya nda pa bah kan. Lagipun tiba-tiba perasaan ingin berjiwa muda itu timbul sempena hari sabtu. Biasalah kan, nama pun sabtu, sure la pakaian tidak seformal hari-hari biasa. So kepada penggila shawl, bolehlah mencubanya jugak. Rasakan "KEMUDAAN' yang aku rasakan. syiokkkkk ehhh!




nota kaki tangan dan mulut: rasa muda 10 tahun..yeah!


9 comments:

  1. hahah..
    taw ka 1st tym aku tgo muka ko ni aku igt ko ni budak IPT rupanya dah keja..hahah
    malu siot..mana aku letak muka aku ni..
    err kotak ada??

    ReplyDelete
  2. oo..mau 27 tahun ka pulak umur.ingat kan baru habis SPM ba.(^^O)

    ReplyDelete
  3. uikk..ada kelip2 nya ka d jual tuh..nasib aku ndak bisa pakek tudung gitu sal.melempeng gilak mukakku kalo pakek gitu..kalo bisa.suda kelip2 elmo yg byk ku letakkan d kepalaku

    ReplyDelete
  4. Pinung: hahahaha.... tua sudah bah. thn dpn 27..tp perangai macam budak2..hahaha

    infinity cinta: hikhik...awet muda..:D

    anne: kuikuikui..mudah 10 tahun la tu kan..yesssssss

    badD: brooch tu badD. memang gitu badD. ko jan beli yang size kecik.kalau kecik memang melekat tu di muka. kalau ko mo besar ko tetas sikit jahitan dibelakangnya supaya longgar. supaya ada muncing sikit didepan. dan kalau ko buat silang2 ndak la kecik.

    ReplyDelete
  5. dear ada ko pg tu gathering nuffnang?

    ReplyDelete
  6. vintage rose..xda tau...kk plak tu...

    ReplyDelete