11 November 2010

...Cikgu Oh Cikgu : Harapkan pagar,pagar makan padi...

Bekas guru dipenjara 18 tahun kerana perkosa murid


KOTA KINABALU: Seorang bekas guru sekolah rendah swasta dijatuhi hukuman penjara 18 tahun dan dua sebatan bagi setiap satu dari dua kesalahan memperkosa seorang murid perempuan Singapura berusia 11 tahun.

Hakim Mahkamah Sesyen, Duncan Sikodol, memerintahkan hukuman penjara itu ke atas Adrian Simon berjalan serentak.

Adrian, 31, memperkosa pelajar terbabit ketika murid itu di bilik stor makmal sains SRS Datuk Simon Fung di Likas antara Februari dan Mac, 2010, antara 2.10 petang dan 3.30 petang.
Dia melakukan kesalahan sama di tempat sama pada 26 Mac, 2010 pada 10.25 pagi.

Kedua-dua tuduhan dibuat di bawah Seksyen 376(2)(e) Kanun Keseksaan.

Ketika membuat keputusan, Duncan berkata beliau mendapati mangsa sebagai saksi yang boleh dipercayai dan konsisten sekalipun keterangannya diberikan tanpa dibantu.

“Saya puas hati bahawa pendakwaan (yang diwakili oleh Timbalan Pendakwa Raya, Raja Zaizul Faridah, dan TPR Luke Ressa Balang) telah dapat membuktikan kes di luar keraguan munasabah," katanya.
Adrian yang diwakili peguam bela, Hairul V Othman, serta merta memohon penangguhan pelaksanaan hukuman, sementara menunggu keputusan rayuan.

Hakim meluluskan permohonan itu dan menetapkan ikat jamin RM5,000 dengan RM1,000 didepositkan bersama dua penjamin.

Duncan juga kehendaki melaporkan diri di balai polis berhampiran setiap dua minggu. - Berita Harian-


Ohhh!Hoiiii!! Apa mau jadi dengan pendidik sekarang?? Ibu bapa hantar anak ke sekolah untuk dididik oleh cikgu bukan untuk dirosakkan.Kau dibayar gaji oleh kerajaan untuk membimbing anak bangsa bukan merosakkan anak bangsa.Hurmm..berbaloikah 18 tahun??


nota kaki tangan dan mulut: ini baru kes rogol,belum lagi kes liwat...adeiiiiiiiiiiiiii!


No comments:

Post a Comment