10 November 2010

...Lelaki oh Lelaki bersubang...


Ehsan dari emel seorang rakan.Aku pun ada kawan yang bersubang Tapi dia bukan Muslim. So tidak menjadi masalah padanya. Aku pernah tanya, kenapa dia pakai subang?? Katanya, kebiasaannya lelaki yang pakai subang ni sebab muka dia dan muka bapak dia totally same. So kebiasaannya, orang kata, kalau anak perempuan ikut rupa mak, anak lelaki ikut rupa bapak, so PANAS! Bila muka anak lelaki ikut rupa mak dan anak perempuan ikut rupa bapak orang cakap SEJUK! Sebab tu dia pakai subang. Dari kecil katanya.Sekarang ni kalau nda silap umur dia sudah 30 tahun.Aku pun nda tau apa maksud PANAS dan SEJUK ni. Bagi aku, sudah memang dia anak mak dan anak bapak tu, so for sure la muka dia ikut mak or bapak dia. Nda kisahlah muka siapa ikut siapa pun. Semua tu tetap ciptaan ALLAH. Tapi kalau anak dia tiba² ikut muka jiran sebelah, HAH! itu yang harus dirisaukan.



nota kaki tangan dan mulut: orang selalu cakap aku ikut mak aku..adik aku ikut bapak aku...adik aku perempuan ok...hurmmmm!


1 comment:

  1. Salam..

    saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

    sbnrnya xde mudarat pun kalo laki xpakai subang ni..tu semua skadar kepercayaan yg ntah dtg dr mana..so ikut jer la apa yg telah Allah tetapkan...tu semua utk kebaikan kita jugakk...

    Anyway kalau ada masa, silalah menjelajah ke blog saya.

    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete