20 November 2010

...lagi lagi orang kahwin...

Last month ada orang kahwin.Last week ada orang kampung sebelah kahwin.Hari ni pulak jiran sebelah, eh 3 belah rumah aku kahwin.So aku kena pergi ikut mengarak pengantin lelaki sebab family lelaki mintak kami join dorang. Walaweiii... asyik pergi orang kahwin jak la aku ni kan. Asyik keluarkan "solok" jak bilang orang bugis. Hurmm...kadang-ladang panas jugak telinga aku kalau jalan dengan mak aku dan terjumpa kawan-kawan mak aku dorang tanya " anak kau sudah kahwin??" "Si rina bila lagi??" bla...bla..bla.. aduh makcik ni macam nda ada soalan lain dia mau tanya kan.Punya banyak soalan lain di dunia ni, soalan pasal kahwin jugak dia tanya. Lain kali tanyalah "Rina sudah makan, kalau belum jom makcik belanja..", "rina pakai phone apa??mau iphone4 ka, mari makcik belikan...", Rina mau ikut makcik pergi EURO trip ka?? makcik support 100%"... hah...sedap jugak telinga mendengar. Ini...asyik-asyik soal kahwin. Kalau nda ada kad jemputan tu belum la maknanya. Sabar makcik. Kalau aku kahwin aku jemput makcik-makcik sekalian. Tapi awas kalau hadiah bukan iphone4 ka, kereta bmw sebijik, baik makcik nda payah datang. Habis tu sebelum ni asyik sibuk tanya pasal bila aku mau kahwin, mestilah makcik sudah ready hadiah-hadiah gempaq untuk aku kan. Kalau nda da  hadiah so lain kali jangan tanya lagi k.

Hurmm...apa aku melalut ni. Entah. Aku sendiri nda tau. Yang pasti jam di laptop aku menunjukkan jam 7.13 am. Dan hari ni sekali lagi aku nda pergi kerja di hari sabtu yang indah ini kerana terpaksa melibatkan diri dengan MAJLIS KAHWIN ORANG LAIN. Jam 9 kena  pergi rumah lelaki. Jam 10 berarak dari rumah lelaki. So aku kena ready-ready sebab aku ni kalau bersiap maunya sejam (mak aku cakap), entah apa aku buat.Aku sendiri nda sedar masa berlalu. Apapun jumpa lagi.


nota kaki tangan dan mulut: solok = duit @ hadiah untuk pengantin



3 comments: