06 November 2010

...sekolah tinggi² tapi itu pun nda tau...

PERGHHH!! Pedih telinga dengar mamaku cakap macam tu. Tapi...for sure lah aku nda tau...eh bukan nda tau...lupa actually... Last aku belajar subjek biology time tingkatan 5, 9 tahun lalu. hah..ambek kau. Lepas masuk matriks aku sudah bercerai dengan subjek itu.Ok..ceritanya macam ni. Baru kejap tadi... baru jakkkkkk.... aku keluar dari bilik pergi ke dapur. Aku tengok mak aku tengah sediakan makanan for lunch..ok..aku tau masih awal.Orang lain breakfast pun belum kan.haha..mamaku memang macam gitu. Dia bangun pukul 4 pagi.Siapkan semua kerja dapur awal². Termasuk makanan untuk makan tenghari. So, tadi aku nampak mamaku mau masak pucuk ubi dengan bunga dan daun pokok betik(pahit tapi sedap dan ubattttttt)..pucuk ubi beli di pasar dan daun pokok betik tu ambil belakang rumah. So aku dengan tanpa berfikir panjang berkata:

"kalau di ambil terus bunganya, nda berbuah la betik tu..."

mau tau apa mamaku jawab.....

"kau ni sekolah tinggi² tapi itu pun nda tau. itu kan pokok jantan manada berbuah.Kalau berbuah nda la mama' ambil bah..."

glurrrrrrrrrrrrrrppppp!!!!!!!!!!!

Cover malu punya pasal aku jawab...
"owhh...mana tau. Apa kaitan engineering dengan pokok betik?????nda da kaitan pun....."

Lepas tu aku masuk bilik dan terus buat entri ni....

lalalalalalalalala....



nota kaki tangan dan mulut: yang aku ingat tumbuhan membiak melalui pendebungaan...lalalalala~


2 comments:

  1. haha..lucu jgk ko ni..tp aku pn nda tepkr pokok jantan ka betina haha

    ReplyDelete
  2. sedangkan kau nda tau...nah..apa lagi aku...ngehhhhhhh!

    ReplyDelete